Row Wrapper 2

Carousel

4.8056
(36 Reviews)

Capacity

5 Bedrooms
5 Bath
Sleeps 19

Search Availability

About

Carousel offers plenty of room for everyone in your group of up to 19 guests! Five bedrooms, 5 bathrooms and even an in-law suite provide all the space you'll need. This beautiful, well maintained home, is just a short walk to the beach boardwalk and one of the two neighborhood pools.

Impeccably decorated this property offers everything you could ask for in a vacation home. Granite counters, tile floors, stainless appliances are just a few of the features of Carousel.

Carousel is just one house down from the boardwalk to the beach and just a short walk from one of the pools.
Carousel - Spacious Morgantown Beach Home near the Pool & Beach - sleeps 19
Located on the gulfside of scenic Ft. Morgan Road between mile markers 6 and 7, the Morgantown community features two swimming pools and two tennis courts. There are four community beach access & boardwalks. The neighborhood is walking & biking friendly.

Unfortunately, this property is not available to student spring break groups. Families and those over age 25 are welcome!

Main floor: (K) w/ bath -- (K) w/ bath -- (K) w/ bath -- (SS) x 3
2nd floor: (Q) w/ bath -- (F) & (T) w/ bath -- (SS)

* wireless internet & cable TV
* available to families and age 25+ groups to occupy
* washer/dryer
* outdoor shower
* parking for 6 cars, suvs, or pickup trucks
* 3057 square feet

"Carousel" is located at 6092 West Sawgrass Drive, Gulf Shores, AL 36542.

Non Beach Front Seasons and Nightly Minimum:
May 25 - August 16 has a 7 night minimum stay with a Saturday to Saturday check in.
(Hang Out Fest, Shrimp Fest, & All Holidays have a 4 night minimum stay.)

Features

Amenities

  • pets not allowed
  • Must be 25 or Older to Rent
  • Full Kitchen
  • Ice Maker
  • Dishwasher
  • Central Air
  • Heating
  • Washer & Dryer
  • Linens
  • Balcony
  • Outdoor Furniture
  • Outdoor Shower
  • Communal Pool
  • Tennis
  • Off Street Parking
  • Covered Parking
  • Beach
  • Morgantown
  • Cable/Satellite TV
  • Wireless Internet
  • Gulf View
  • Ocean View
  • Relax on the Beach

Location

  • Beach View
  • Water View
  • Ft Morgan, Alabama

Area

  • Ft Morgan, Alabama

Availability

Key
#Night Available#Night Unavailable#Arrive Only#Depart Only
August 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
September 2019
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
October 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
November 2019
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
December 2019
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
January 2020
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
February 2020
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
March 2020
SuMoTuWeThFrSa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
April 2020
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
May 2020
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
June 2020
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
July 2020
SuMoTuWeThFrSa
 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Map

Reviews

Leave a Review

Warm winter escape!

February 2019
, Averill Park, NY United States

Overall
5

We rented this home with another family. What a welcome sight this place was after our road trip down from upstate NY! Everything was clean and fresh! We had no issues reaching the owner when we had a question about arriving in the middle of the night. The beach access is steps from the house and the pools in the community were clean and inviting (though a little cold for a February stay). There was more than enough room for everyone to spread out and enjoy the downtime! Its too bad we had to ever leave. Thanks so much for a wonderful stay!

Manager's Response

Wow! All the way from upstate New York! We are so happy to hear that your long trip was worth it and you enjoyed Carousel. It really is a wonderful home! We hope you'll return!

Second Time Around

August 2019
, Harleton, TX United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

This was our family's second time to stay at Carousel and it was as wonderful as we remembered from our first visit two years ago! We felt like we had "returned home". The property had been updated with new patio furniture and everything was clean and in excellent shape. We loved the proximity to both the beach and the pool and the upstairs area is perfect for my son and his family providing some privacy with their three children. For those looking for a family-friendly property, Carousel is a great choice! We will be back again.

Manager's Response

Ronda, thanks for the positive review! Carousel really is a great home and we are so pleased that you agree. We look forward to your return visit!

Fun day at the beach

May 2019
, Laurel, MS US

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

The Jones family and friends had a great time!!! Beautiful home and great location to sand on the beach....

Manager's Response

Hi Harriet! Thank you for the kind words about Carousel! "Beautiful home and great location" describe it perfectly! We hope you'll be back again soon!

Great location

April 2019
, Chicago, IL US

Overall
4
Services from rental manager
5
Cleanliness
3
Location
5
Property condition
5

We loved the layout of the house. It was perfect for our 3 families. However, we were told that there would be a keurig coffee maker so we came with pods and that was not there.
There was also not enough paper towels and toilet paper or dish soap for our group. I’ve stayed in other places and this is usually told to us prior to arrival. But our stay was great and the location was perfect, especially with young kids!

Manager's Response

Stacy we are so happy to hear that you enjoyed your stay at Carousel! It is a unique home and families really appreciate both the location and the layout. We are sorry to hear about the miscommunication regarding the Keurig. Some of our homes do have them but some do have regular coffee pots. We will make certain that the details for this property are accurate. We do provide a starter kit of paper products but it is not our intention to supply guests for their entire stay.

The house was very well laid out for the number of guests.

March 2019
, Alpena, MI US

Overall
5
Cleanliness
5
Location
4
Property condition
5

The house was exactly as advertised. Easy walk to the beach and an excellent supply of baking and serving dishes. House was very clean upon arrival. Negative was the cleaning fee amount

Manager's Response

David, thanks for the positive feedback on Carousel! It really is a terrific home in a great location and we hope you'll be back again soon!

Great Vacation

August 2018
, Beaverton, OR United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

We had a great time. The house set up was great! Just need to update the description because there was only one pull out couch downstairs versus 3 in the description.

Manager's Response

We're so glad you had a great time! I think if you had looked a little closer you would have found that there are indeed 3 sleeper sofas. We'll show you where they are the next time you come to the beach.

Sun for Days

July 2018
, Kenner, LA United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

Located close to beach, only 1 minute walk. 3 King Bedrooms were spacious. Upstairs Bedrooms and ex living room/Kitchenette were perfect for the grown kids. Awesome Turtle and beach decorations throughout. Enjoyed relaxing at the beach!

Manager's Response

Thanks so much, Sandy! We're glad you enjoyed Carousel and relaxing at the beach!

Carousel at Morgantown

June 2018
, Jackson, TN

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
5
Property condition
5

What an amazing property! Our family of twelve, 7 adults and 5 children, enjoyed every minute of our stay. The property was beautifully decorated and comfortable.

Manager's Response

We love Carousel too! So glad to know that you enjoyed your stay. Hope we'll see you back again soon!

Great Space

May 2018
, Sikeston, MO United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

We were pleasantly surprised with the amount of space this house offered! My family of 4, my brother's family of 4, my sister, AND parents all fit comfortably in this house. We could all escape to our own "areas" if needed or all sit together for a meal. The beach access could not have been easier and we love the family atmosphere that Fort Morgan provides.

Manager's Response

So good to hear. Glad you enjoyed.

A Slice of Paradise

March 2018
, Muldrow, OK United States

Overall
4
Services from rental manager
3
Cleanliness
4
Location
4
Property condition
4

This house was everything it claims and more. We had a three family vacation planned for Spring Break and needed a house large enough to accommodate. Carousel was definatly that place. Beautiful house in a beautiful neighborhood. Beaches were beautiful and just a short walk from the house. Nice quite area just outside of Gulf Shores. This is definatly the best house for the price.

Manager's Response

Thank you for your nice review. We are so glad you enjoyed Carousel. It is a great house in a great location. Please come again soon.

October Fall Getaway

October 2017
, Henderson, KY United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
4
Property condition
4

Very satisfied with the rental and it was very accommodating for the 13 people....liked the layout of the house and privacy of the area.

Manager's Response

We are so glad you enjoyed your stay and hope you will return soon!

Great house, great location!

October 2017
, Arlington, VA United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

We enjoyed our stay at the Carousel. The short walking distance to the beach and the two pools nearby provided lots of family fun. The kitchen and living space accommodated our large family well. The house was clean, in great shape, and had everything we needed!

Manager's Response

We are so glad you enjoyed your stay! Please visit with us again soon!

A Perfect Location for a Perfect Vacation

July 2017
, Harleton, TX United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

This roomy home was exactly what we needed to accommodate our family. The upstairs area was great for my son's family with three small children and there was plenty of space on the porch and the downstairs living areas for everyone. The location between the pool and the beach could not have been better. This was our second visit to Morgantown and we will definitely consider Carousel again when we return!

Manager's Response

We look forward to seeing you and your family again soon!

Perfect house for a large group

June 2017
, St. Louis, MO United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
5
Property condition
5

We had a total of 15. 8 adults, 7 children. The open floor plan was great for everyone to hang out. Kitchen was well stocked with cookware for cooking any kind of meal. Plenty of space to spread out if you wanted a quiet spot too. Unfortunately Tropical Storm Cindy hit so beach time was cut short but the pools and tennis courts were used instead. Beach access is convenient. Staff from Relax on the Beach were very helpful and nice throughout the whole process of booking property and answering any questions I had about the property.

Manager's Response

Thank you so much! We're glad you were able enjoy your vacation in spite of Cindy!

More description needed

May 2017
, ATLANTA, GA United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

poor description to the house.

Manager's Response

Short of describing the art work, I'm not sure what more you could want from the description. It pretty much walks you through the home. And the photos complete the picture. But, we hope you were pleasantly surpised when you arrived and are glad you enjoyed your visit!

Family Vacation

April 2017
, Cannon Falls , MN

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
5
Property condition
3

Carousel was a great size for our 3 families. Very close to beach & pools plenty of space, beautiful layout. Everyone appreciated the bath with each bedroom and lots of space for cooking & hanging out. Kitchen had plenty of dishes and pans for cooking, nice washer & dryer. Porches were wonderful! Livingroom Furniture and beds were pretty worn, time for an update. The cleaning services could do a little better job - we had to wash sheets on one of the beds before we could use it. Overall the house was great. Would definitely rent again!

Manager's Response

We've spoken with the cleaners about the bedding and apologize for the incovenience, but glad, overall, that you enjoyed Carousel and hope you'll give us another try soon.

Spring break in Gulf Shores

April 2017
, Leo, IN United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

We loved our clean and big for our 2 families. We hope to do this place again. Love that it is 15 min from town and the beach is not too crowded. We had short walk to the beach. The deck was so relaxing too.

Manager's Response

And we hope to see you again at Carousel soon! Thank you so much!

Overall, a wonderful experience

December 2016
, Fairhope, AL United States

Overall
4
Services from rental manager
5
Cleanliness
3
Location
4
Property condition
4

Overall a wonderful experience except for two of the upstairs toilets and shower that had not been cleaned. Very disappointing to arrive to find that. Also, there was construction going on in front of the home so the back hoe right in front of the house put a damper on the view. Otherwise, a very pleasant stay.

Manager's Response

Thank you, Mark.  We are glad that, overall, you had pleasant stay at Carousel and apologize for the bathrooms. We have spoken to the cleaners.  We wish you had notified us as soon as you saw they were not up to standard, and we would have taken care of it immediately.  Unfortunately, there is nothing we can do about the home being built near us.  We, too, are looking forward to it being completed and the construction equipment going away soon.

Gulf shores stay

November 2016
, Pomona, Mo United States

Overall
5
Services from rental manager
4
Cleanliness
4
Location
5
Property condition
5

The home was very welcoming and comfortable.
We enjoyed our stay very much.
There was plenty of room for the entire family.
I would recommend this company to friends and family.

Carousal

October 2016
, Daphne, AL United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
5
Property condition
4

I would like to thank the owners for sharing their property. It was beautiful, cozy and comfortable. The agent was quick and friendly with all our accommodations. Enjoyed this home and look forward to a return visit.

Great House

August 2016
, Matthews, NC United States

Overall
4
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
5
Property condition
4

Our group totaled 13 which included 5 kids under 8 years old. The house easily accommodated us from a size standpoint and could have slept more. The house is only 2 lots from the boardwalk to the beach which was great. The property management folks were fantastic. Can't say enough about their professionalism. I'd recommend this house and would stay here again!

Perfect for multi or large families

July 2016
, Rogers, AR United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
4

Carousel was perfect! Large kitchen & prep space for multi family dinners. The separate apartment upstairs was great for privacy & noise level. Both levels have large back porches to relax & listen to the ocean on. We'll be back!

Beautiful Home!!

July 2016
, Mount Washington, KY United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

Our family (17 people) stayed in the Carousel 6/9/16-6/16/16. The home is beautiful!! Bedrooms were large, very nice bathrooms in each room, huge closets as well. The kitchen and living areas are extremely spacious! We had 8 adults and 9 kids with us. The home is big enough for the kids to play while the adults could relax!! Kitchen is fabulous as well! The two large refrigerators helped us immensely. Great location too. As you can see the home is not right on the beach BUT it is right behind the first row of homes and is one home away from the walking bridge (short distance) from the beach!!! You still have a great view of the ocean as well. Home was extremely clean, I'm not quite sure how they clean it so superbly in 6 short hours between families (during peak season) but they certainly did!! We do not have one complaint!! You are about 14 miles from the strip, anything you want is right at your fingertips yet bc the home is 14 miles from the strip you also get to relax and enjoy the beauty of the area in peace. Exactly where you would want your own home to be placed!!
Thank you Relax on the Beach and the Carousel Home for having us!! We had an amazing vacation this year Thanks to you and your beautiful home!! We will definitely be back!!!!

Cha Ching House

July 2016
, Katy, TX United States

Overall
5
Services from rental manager
4
Cleanliness
3
Location
5
Property condition
4

We really enjoyed the house and the location. It was a really nice home and was perfect for our stay. We loved the beach and the town that had plenty of stuff for us to do while we where there. The only complaint I have was it was really really dusty and I have bad allergies. I wish someone would of come in and dusted before our stay. All of the window blinds had tons of dust and the side tables where dusty as well.

Perfect for large family!

June 2016
, Olive Branch, MS United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

We are a large family of 20 consisting of 5 married couples,2 teenagers & 8 children ages 9 years to 1 month old. We had privacy since each bedroom came with its own bathroom, there was a second living area upstairs for the teenagers. 3 families had rooms large enough to keep their small kids with them. The kitchen, dining & living room was one big open area--we never felt crowded. Lots of amenities plus so close to beach. We loved staying here!

Nice time for a family of 19

June 2016
, baton rouge, LA United States

Overall
4
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
4

Comfortable place for a large group. Great location away from the maddening crowds of Gulf Shores

Carousel with character

April 2016
, MOBILE, AL United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

For spring break our 5 blended families - myself, my daughter, her children, her husband, his parents, his brother w/his family & his sister w/her family - decided to stay at the Gulf ... Being from Mobile, we all prefer the "non-commercial" part of GulfShores. With that being said, we have always stayed on Fort Morgan road somewhere, as it is close to all the activities GulfShores has to offer but far enough away from it to have a neighborhood appeal! This home definitely fit our criteria and more... With 5 bedrooms & 5 baths, every family had their own space... And the biggest appeal for the other grandparents and myself is the upstairs !!! It is like a "mother in law" suite ( that contains 2 of the 5 bedrooms and baths) with a kitchenette, as well as a door that we could close to shut the kids and grandkids out if we wanted too!!! The house is spacious, beautiful & has everything one needs to enjoy there time at the beach. I will definitely look into renting it again. Although, I do suggest bringing a grill as one is not provided.

Spring break 2016

April 2016
, Twin lake, MI United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
4

The house was clean and wonderful! We couldn't have asked for a more perfect place to vacation!

Manager's Response

Thanks. So glad you enjoyed Carousel and your vacation!

Awesome Vacation!! Total Comfort

February 2016
, Baton Rouge, LA United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

Our travel group consists of four 56 year old couples who travel 2 or 3 times a year. This is the second beach side trip for us. And, we all agree that this was the very best experience we've had. Everything went well and even the weather agreed with us. The property was flawless. It was extremely well stocked and comfortably equipped with everything necessary. It is truly a Home Away from home. We are presently checking our schedules so we can book another stay!!

Manager's Response

We loved having you guys and will look forward to seeing you when you return. I do hope you will recommend Carousel to others! I promise there will be a place for you!

Carousel

October 2015
, Jonesboro, Arkansas United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

This house is absolutely beautiful!! My family and I loved it. It was very up to date and clean. We will definitely be staying here again!

Manager's Response

So glad! Carousel is a neat house. Hope you'll be back soon!

Great family time

October 2015
, Killen, AL United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

We all had a wonderful time and the suite upstairs was great for the teens.
The kitchen was well stocked with everything needed.
We loved the way it was layer out and the open great room.

Manager's Response

Thank you! We're so glad you enjoyed Carousel!

Carousel Stay

September 2015
, Eureka, MO United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
4
Property condition
5

It was an excellent venue; we have stayed at numerous house and condo properties, and this one was top notch--clean, new looking, roomy. The kitchen was large, and the dining table seats 10.
The large private bath for each bedroom is nice.
Although not gulf front, there was sight and sound of the gulf from the deck, and the proximity to the beach is not bad. The keypad door entry is a helpful feature.
The price was a bit steep, but with the quality of the accommodations, it was still a decent value.
The reservation to occupancy process with RelaxOTB was pretty friendly and smooth except for the upcharge to use a credit card.

Manager's Response

Glad you enjoyed your stay. Carousel is an excellent property!

Slightly Disappointed

August 2015
, Grantville, GA United States

Overall
3
Services from rental manager
4
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
3

We rented this home for 18 people, however there was not enough sheets, towels and washcloths for 18 people. We had to do laundry a number of times during our 2 day stay - was not happy with that. We truly had better things to do.

Manager's Response

We hope you had time to enjoy this beautiful home and the beach. If you had called to let us know you found the linen supply inadequate, we would have been happy to deliver more!

Carousel

June 2015
, Bryant, AR United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
4
Location
4
Property condition
5

It was wonderful!!!!!!!!!!!!!!!! Totally Awesome!

Carousel House

June 2015
, Enterprise, MS United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
5
Property condition
5

We had a wonderful time. We have rented a lot of.houses and this by far our favorite. Would highly recommend Relax on the Beach to anyone looking for a beach house.

Relax on the Beach

May 2015
, Memphis, TN United States

Overall
5
Services from rental manager
5
Cleanliness
5
Location
4
Property condition
5

We enjoyed it!